Sila gunakan pengecam ini untuk memetik atau memaut ke item ini: https://repositori.mypolycc.edu.my/jspui/handle/123456789/3000
Tajuk: MENGKAJI TAHAP PENGETAHUAN PELAJAR SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PENANTI DALAM MENGURUSKAN KEWANGAN
Pengarang: NUR FAEZA BINTI MOHAMAD BASHIR, SITI NOR HASLINA BINTI ZAMAM
SITI AISYAH BINTI ABD GHOM, MUHAMMAD MURSYID BIN ABD MALEK
NAJIHAH AINA BINTI MD SAID, NUR FAZDIRAH BINTI ABDUL MANAP
Kata kunci: Pengetahuan pelajar sekolah menengah
menguruskan kewangan
Tarikh diterbit: 2015
Siri / Laporan No.: ;2074
Abstrak: Tajuk kajian ini dijalankan adalah untuk "Tahap Pengetahuan Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Penanti Dalam Menguruskan Kewangan". Justeru itu, pengkaji akan mengkaji tentang objektif kajian iaitu faktor pendapatan, faktor perbelanjaan dan faktor simpanan yang akan mempengaruhi tahap pengetahuan kewangan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Penanti. Kajian ini juga untuk mendapatkan maklumat maklumbalas daripada responden mengenai tahap pengurusan kewangan terhadap objektif kajian. Responden kajian adalah terdiri daripada 100 orang responden yang merupakan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Penanti dan responden ini dipilih menggunakan persarnpelan convienence. Instrumen kajian yang digunakan adalah bor.ang soal selidik di mana borang soal selidik ini dibahagikan kepada 2 bahagian iaitu Bahagian A dan Bahagian B. Hasil dapatan kajian diproses menggunakan sistem SPSS (Statistical Package for Social Science). Hasil dapatan kajian menunjukkan bahawa ketiga-tiga faktor iaitu faktor pendapatan, faktor perbelanjaan dan faktor simpanan mempengaruhi tahap pengetahuan pengurusan kewangan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Penanti. Cadangan telah dikemukan kepada beberapa pihak yang berkepentingan dalam kajian ini iaitu pihak sekolah, ibu bapa dan pihak pengkaji pada masa dapan.
URI: https://repositori.mypolycc.edu.my/jspui/handle/123456789/3000
Muncul dalam Koleksi:Laporan Projek Pelajar



Item di DSpace dilindungi oleh hak cipta, dengan semua hak dilindungi, kecuali dinyatakan sebaliknya.